18 decembrie 2013 | By: roryta

Premiul la concursul literar "Ioan Slavici" - Cluj


autor Roryta

Cu siguranţă că toată lumea a auzit de Bulă şi de celebrele bancuri ceauşiste cu acest personaj. Cu siguranţă că toată lumea sau marea majoritate a auzit de poanta aia renumită în care se ruga înfocat la Dumnezeu să câştige şi el la Loto, să fie bogat, să nu mai ducă grija zilei de mâine. Consecvent, cu dorinţa înfocată de a avea totul, să nu-i lipsească nimic. Atât doar că uita ori poate că-i era teamă să cumpere fabulosul bilet şi atunci o amâna mereu.  Zi de zi, până a ajuns la bătrâneţe, aşa încât până şi Dumnezeu s-a enervat pe el şi i-a tunat dintre nori: „Da’, pune mâna odată şi cumpără şi tu bilet la Loto!”. Ceea ce înseamnă că Dumnezeu avea toată bunăvoinţa, dar dacă bietul Bulă nu juca, atunci de unde câştig?
Urmând exemplul lui, dar ţinând cont şi de bunăvoinţa lui Dumnezeu, m-am hotărât subit să particip luna aceasta la câteva concursuri de creaţie literară, cu gândul să-mi încerc şi eu norocul. Am câştigat câte un premiu la fiecare concurs la care am participat, dar acum aş vrea să amintesc unul dintre ele. Nu mică mi-a fost mirarea când într-o zi, la doar două sau trei săptămâni după ce trimisesem textele, primesc un e-mail scurt, concis, dar aducător de bucurie. Domnul Claudiu Groza, redactor la Revista „Tribuna” din Cluj, mi-a adus la cunoştinţă că am luat Premiul I la Concursul Naţional „Ioan Slavici” - Ediţia I, Cluj şi că ar fi bine să mă duc să ridic diploma onorifică.
În consecinţă, iată-mă în tren, cu emoţii şi curiozitate.
La Cluj i-am cunoscut pe Managerul revistei, domnul Mircea Arman căruia îi mulţumesc îndeosebi pentru calda primire, pe domnul Claudiu Groza care s-a ocupat îndeaproape de toată premierea, domnul Alexandru Petria, doamna Livia Titieni şi încă vreo câteva personalităţi clujene. Am fost primită foarte bine, iar organizatorii au asigurat cazarea, masa şi transportul.
Aveţi mai jos câteva fotografii concludente.







Am scris acest articol pentru că am citit multe polemici pe seama acestui concurs, mulţi de semnul întrebării şi tot atâtea suspiciuni. Ba că e posibil să nu fi fost pe bune, ba că nu cred în acele premii etc. Ei bine, dragi cititori, ca să ştie o omenire întreagă: concursul a fost „pe bune”, serios, credibil.
Şi vă asigur că nu am scris cele de mai sus pentru că am luat locul I ori pentru că mi-ar fi spus cineva, cum ar insinua probabil unii cârcotaşi. Nu. Am scris-o din inimă, cu mulţumirile de rigoare şi cu cele mai calde gânduri.
Le mulţumesc deschis tuturor celor din Cluj pentru nesperata surpriză pe care mi-au făcut-o.
Aveţi mai jos şi câteva secvenţe video de la premiere:



              decembrie 2013